perjantai 16. syyskuuta 2016


  Kirjannimi: Keskiyön kulkijat
  Päähenkilöt: Mark, Jodie, sticks ja Stanley
  Kirjailia: RL STINE

 Juoni: aamulla Jodie ja Mark lähtivät isovanhenpiensa Luo. He käyvät siellä joka vuosi. Mark ei voinut odottaa että isoäiti tekee heille suklaa pannukakkuja. Juna pysähtyessä he huomasivat Stanleyn, joka odotti heitä aseman vieressä. Kun juna oli pysähtynyt he juoksivat automatically luokse laittamaan laukkunsa peräkontille ja menivät istumaan takapenkeille. Kun Stanley ajoi maissipellon ohi Jodie huomasi että olivat melkein perillä. Kun he pääsivät talolle he näkivät isovanhenpansa. Mark ja minä Jenkins antamaan heille halin. Stanley vei heidä laukkunsa sisälle. Iso vanhemmamme nayttivät vanhemmilta. He vaikuttivat hitaammiltaa. Isoäiti käski Stanleyn näyttämään heille paikkija. Minä ja Mark ihailimme Stanleyn tekemiä pelättimiä. lllalla Isoäiti valmisti kana. Pöydässä oli hiljaista. Minä ihmettelin isoisällä oli tapana pälpättä ruokapöydässä. Ruuan jälkeen minä pyysin isoisältä, että voisiko hän kertoa heille kauhutarinoita mutta isoisä ei vastannut. Viime vuonna isoisä kertoa jatkuvasti takan äärellä kauhutarinoita. Oli Jo nukkumaan Meno aika minä menin portaita pitkin sänkyyn. Keskiyöllä heräsin isoon ääneen. Katsoin ikkunasta pihalle ja huomasin pelättimiä. Katsoin tarkasti pelättimiä sitten huomasin että pelättimet alkoivat liikkua. Menin heti sänkyyn ja been peiton kaulaan asti. Sitten vaivuin syvään uneen. Aamulla heräsin virkeänä ja katsoin ulos ikkunasta aurinko paistoi kovasti. Nousin sängystä ja kävelin rauhallisesti alakertaan syomään aamulla. Pyysin isoäidiltä suklaa lättyjä. Mutta hän laittoi isoon kauhallisen maissin hiutaleita. Söin aamupalan ja menin pihalle. Stanley pyysi minua  ja Markkia kalaan. Kalan jälkeen jäimme leikkimään vedessä. Illalla isoäiti valmisti kirsikka piirakkaa. Isoisä on allerginen kirsikalle. Ajattelin että tämä ei ole oikein. Aamulla kysyin Sticksiltä minä oli tekeillä. Sticks sanoi että Stanley said kerran pelättimet liikkumaan. Hän lupasi laittaa pelättimet nukkumaan jos he tottelevat häntä.

Pidin kirjasta. Se oli kiva lukea. Se oli jännittävä
Annan kirjalle arvosanaksi 9 puoli.
 
 Abishayan






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti