torstai 28. elokuuta 2014

Kirjan nimi : Etsivätoimisto Henkka & Kivimutka ja syytön Kake
Kirjan tekijät : kirjoittanut Kalle Veirto ja kuvittanut Jari Paananen
Kustantaja : Karisto

Henkka ja Kivimutka joutuvat selvittämään mistä Henkan koulun katolle tulleet 
graffitti ja tägit ovat tulleet. Asiasta epäillään Henkan kaveria Kauko Mäyhöä eli 
Kakea kun naapurin rouva näkee hänen suihkuttavan punaista maalia Lidlin roska lavaan.
Henkkaa alkaa kuitenkin epäilyttää miten yhdeksä vuotias pääsee koulun katolle
jos hänkään ei pääse sinne helpolla.

Kirjasta pätkä.

Isä avasi mun silmäni sille että Kaukon syyttömyyden puolesta oli löydettävissä
järkeviä ja johdonmukaisia perusteita. Mä puhuin asiasta Kivimutkalle keskiviikkona. Kivimutka 
oli etsivätoimisto Eppiiain toinen etsivä. Oikeasti se oli FBI, mutta Kivimutka 
halusi lausua sen Eppiiai. 
- Miten Kauko on muka kiivennyt katolle maalaamaan graffittia? mä kysyin 
- Tikapuita pitkin Kivimutka sanoi 
- Tiedätkö sä mistä tikapuut meidän koulun katolle menevät? mä sanoin.
Me ei oltu Kivimutkan kanssa samassa koulussa. Mä olin Sokeritopan koulussa 
ja Kivimutka Länsiharjun. Mäyhö oli Anttilanmäen koulussa.

Minusta kirja oli hyvä koska se oli jännittävä ja siinä vitsailtiin. Suosittelen kirjaa kaikille jotka tykkäävät salapoliisi jutuista ja vitseistä.              T Joonas

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti