torstai 28. elokuuta 2014

kirja-arvostelu

Kirjan nimi: Konsta eka A
Kirjailija: Tuula Kallioniemi
Sivuja: 142
Kustantaja: Otava

Pätkä kirjasta:
Aa, bee, see kissa kävelee kotikujaa pitkin kouluun jee! Nyt Konsta kallenpoika Koponen pääsee ekalle luokalle! Kalle laahustaa levottomana ees takas uusi reppu selässä heiluen. Konstan ääni menee jo kiukkuiseksi kun äiti vaihtaa Kallen pikkusiskon Kaiju-Keijjukan vaippoja. Aa, bee, see, äiti viipyilee, sopivaa ei ole, että myöhästelee!
-Äiti minulla on pissahätä!!
- Ehdit hyvin käydä vessassa, äiti sanoo.
- En ehdi! Jos myöhästyn opettaja antaa minulle SAKOT! Konsta uikuttaa jalat ristissä
- Ei tietenkään anna, äiti sanoo.
- Jos myöhästyn vahtimestari lukitsee kaikki ovet! Konsta itkee
- Ei tietenkään lukitse, äiti sanoo
- Jos myöhästyn, opettaja käskee minut takaisin kotiin.
- Ei tietenkään käske, äiti sanoo
- Jos minä myöhästyn olen liian lapsellinen kouluun!
-ET SINÄ MYÖHÄSTY! äiti huutaa.
 Kirja oli todella hauska ja suosittelen kaikille , minä pidin koska siinä oli paljon huumoria ja naurua!

T: Leevi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti