sunnuntai 8. maaliskuuta 2015

Risto Räppääjä ja sitkeä finni

Kirjan nimi: Risto Räppääjä ja sitkeä finni

Kirjailia: Sinikka ja Tiina Nopola

Kuvittaja; Aino Havukainen ja Sami Toivonen

Päähenkilö: Risto Räppääjä

Sivuhenkilöt: Rauha, Nelli, Lennart ja Elvi



Kirjan alkua:

Risto ja Rauha joivat kaakaota, kun pstilukku kolahti.
- Risto, täällä on meille kirje, Rauha huusi ja repi kuoren auki.

Hyvät Rauha ja Risto!

Minulla on ilo uutinen, pääsen käymään teillä jo viikonloppuna. Tuskin maltan odottaa, että näen teidät taas. Toivottavasti olette harjoitelleet, niin kuin sovimme. Ja miten Risto edityy poikakuorossa? Nähdään pian.                                                                                                          



                                                                                                                              Terveisin Elvi


Ristolla meni kaakao väärään kurkkuun.
- Tuleeko Elvi-täti taas meille? Minulla alkoi kesäloma ja meidän piti mennä Nellin kanssa uimaan.
- Kyllä Elvi tulee, hän ilmoitti tulostaan jo kuukausi sitten. Minä unohdin kertoa sinulle. Minä olen unohtanut myös, mitä meidän piti harjoitella. En löydä Elvin ensimmäistä kirjettä mistään, Rauha sanoi.


Arvostelu: Kirja oli aluksi aika tylsä, mutta kirjan "aihe" paljastui melko nopeasti. Kirjaa oli mukava lukea, sillä siinä oli mukava ja yhtenäinen juoni.

Kaisa






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti