perjantai 27. helmikuuta 2015

Kirja-arvostelu

Kirjan nimi: Vaahtokarkkitaivas
Kirjailija: Cathy Cassidy
Sivumäärä: 250
Päähenkilöt: Skye,Coco, Summer, Honey ja Cherry
Juoni: Skye saa halloween-juhlien jälkeen haltuunsa ammoin kadonneelle tyyölle kuuluneita leninkejä. Skye on aina tottunut jäämään kaksoissiskonsa varjoon, mutta heittäytyminen jazzia rakastaneen Claran elämään se tekee hänestä erityisemmän. Skye näkee unia Claran kohtalokkaasta rakkaudesta. Unien keskelle mahtuu myös siskosten yhteissynttärit, Honeyn raivokohtaukset ja "riita" parhaan kaverin kanssa.

Mielenkiintoisin kohta: Vedän ne esiin hampaat kalisten ja kädet täristen. Yritän keskittyä lukemiseen, mutta silmissä sumenee eikä minusta ole muuhun kuin puristamaan sormusta ja kirjettä rintaani vasten. Henki rahisee rinnassani ja silmäni painuvat kiinni juuri kun äänet lähestyivät minua puiden välistä huutaen nimeäni.
Huone on pimeänä, ja kun heräilen, paikalla on toisiaan lääkäri, jonka kylmä stetoskooppi saa minut värisemään, toisinaan äiti joka pyyhkii kasvojani viileällä flanellikankaalla ja juottaa minulle vettä, jotta saan nieltyä lääkkeet. Useimmiten luonani on kuitenkin Summer, joka silittää kosteita hiuksiani ja pitää minua kädestä. Lääkäri puhuu äidin ja Paddyn kanssa hiljaisella äänellä kuumeen alentamista ja siitä mitä tapahtuu, jos antibiootit eivät tehoa ja minut joudutaan viemään sairaalaan.
"Minua pelottaa" , äiti sanoo, ja Paddy kehottaa häntä olemaan vahva minun takiani. Kello tikittää loputtomiin, niin kovaa että korviin sattuu. Summer on täällä jälleen, hän pyytää minua palaamaan, koska tarvitsee minua, koska ei voi elää ilman toista puoliskoaan.

Kirja loppuu: Heidän taloonsa vieressä oleville mustalaisvankkureille aletaan kuvaamaan elokuvaa. Skye tapaa pojan, joka kuuluu elokuvaan ja he tutustuvat.  Poika uskoo, he näkevät kesällä usein,jos elokuva kuvataan kesällä. Ja kuin unesta...pojan nimi on Jamie Finch. (Skye näki unia Clarasta ja Finchistä.

Arvostelu: Kirja oli hyvä ja aika pitkä. Siinä oli monia mielenkiintoisia tapahtumia. Kirja kertoi ystävyydestä, salaisuuksista ja mustasukkaisuudesta. Suosittelen kirjaa pitkistä kirjoista pitäville ja suklaasta pitäville, sillä tässä kirjassa puhutaan paljon suklaista. Arvosana: 9

T: Iida

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti