perjantai 31. tammikuuta 2014

Kirja-arvostelu

Kirjan nimi: Frendejä, Kundeja ja tähtihetkiä
Kirjailija: Cathy Hopkins
Päähenkilöt; Izzie, rohkea ja oman äitinsä mielestä erilainen tyttö kuin muut. Nesta, rohkea, puoliksi jamaikalainen ja puoliksi italialainen. Lucy, pieni, ujo.
Kirja alkaa: Lucyn leuka loksahti, kun ulos kylppäristä.
-Izzie! Mitä ihmettä olet tehnyt? hän parahti.
-Aika erikoinen, totesi Nesta.
Molemmat tuijottivat minua kuin olisin joku kauhuelvokuvan hahmo.
-Mitäs pidätte? kysyin ja pyörähdin ympäri.
Olin lähdössä tylsän siskopuoleni Amelian ja hänen yhtä tylsän sulhasensa Jeremyn häihin. Minun ja toisen siskopuoleni Claudian oli tarkoitus olla morsiusneitoina. Kuten arvata saattaa, Amelia oli valinnut minulle aivan kammottavan mekon: smaragdinvihreää satiini, korkea empirelinjainen vyötärö. Sataprosenttisesti karsea.
Mutta sitten olin saanut idean.
-Pakkohan minun oli jotain keksiä, sanoin.-Muuten olisin näyttänyt jonkun ikivanhan pukudraaman päätähdeltä.
-Ymmärrän, Nesta sanoi yhä minua tuijottaen, mutta vihreä tukka?
-Sopii täsmällisesti puvun sävyyn, minä virnistin. -Eikö muka ole hieno?
-Minusta se näyttää mahtavalta, Lucy sanoi. -Mutta entäs koulu? Rehtorihan tappaa sinut.
-Ääh, ei se ole mikään kestoväri, se lähtee parissa pesussa. Mutta en aio kertoa äidille.
Juoni: Izzie on kerrankin tavannut pojan, josta tykkää! Mutta miksi Mark ei soita vaikka lupaa? Lucy ja Nesta yrittävät turhaan palauttaa ystäväänsä vaalenpunaisen utuverhon takaa maan pinnalle. Izistä kuitenkin tuntuu, ettei kukaan ymmärrä häntä. Ei kai hän voi samaan aikaan shoppailla ja päivystää puhelinta!
Kirja loppuu: Ystävykset menevät jouludiskoon ja Izzie huomaa bändissä sen saman pojan joka soitti pianoa Amelien häissä. Izzie jättää Markin seisomaan keskelle tanssilavaa kun hän oli tullut sinne kavereidensa kanssa. Lopulta Izzie alkaa tekemään Benin kanssa biisejä.
Arvostelu: Kirja oli hyvä ja siinä oli huumoria. Olisin halunnut siihen enemmän asiaa koulusta, mielenkiintoista oli se kun Izzie katsoi aina netistä Planeettojen suunnan, oliko se huono vai hyvä. tv. Iida

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti